Oferta noclegowa
  1. Strona główna
  2. Lotnisko
  3. Procedury

Metodyki i regulaminy

Wykonywanie lotów

  1. Loty w rejonie lotniska (ATZ i TRA) mogą być wykonywane zgodnie z przepisami do lotów z widocznością (VFR) w warunkach VMC, po uzgodnieniu z AMC Polska.
  2. Wykonywanie lotów w strefie niekontrolowanej lotniska Warszawa - Babice bez łączności radiowej jest zabronione.
  3. Wszystkie statki powietrzne wykonujące lot do/z lotniska Warszawa - Babice lub przelatujące w rejonie lotniska muszą posiadać sprawną łączność radiową z ATS.
  4. W przypadku, gdy radar APP Okęcie nie pracuje, warunki lotów statków powietrznych mogą ulec zmianie.
  5. Językiem stosowanym w łączności powietrze-ziemia na lotnisku Warszawa - Babice jest język polski lub po wcześniejszym uzgodnieniu język angielski.
  6. Nad lotniskiem oraz w rejonie lotów lotniska EPBC loty szybowców bez dwustronnej łączności radiowej są zabronione.
  7. Zarządzający lotniskiem Warszawa - Babice zastrzega sobie prawo do ograniczenia, zawieszenia, lub czasowego wstrzymania ruchu lotniczego na lotnisku lub w jego rejonie, jeżeli względy bezpieczeństwa lub sytuacja ruchowa będzie tego wymagała.
  8. W celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa wykonywania lotów w rejonie lotniska, Zarządzający lotniskiem bezwzględnie zakazuje wykonywania lotów szkolnych do/z lotniska Warszawa-Babice samolotom wyposażonym w silniki nie certyfikowane.
  9. W rejonie ATZ lotniska obowiązuje bezwzględny zakaz wykonywania lotów po innych niż opublikowanych w "Instrukcji Operacyjnej lotniska Warszawa-Babice" trasach: dolotowych, odlotowych i kręgu nadlotniskowego.
  10. Zarządzający lotniskiem nie ponosi odpowiedzialności za kołowanie statków powietrznych po trawiastej części lotniska w rejonie bazowania Aeroklubu Warszawskiego i Lotniczego Pogotowia Ratunkowego oraz za kołowanie SP z pola manewrowego lotniska drogą kołowania Alfa "A2" do/z hangaru Nr 4, Nr 5 i Nr 6 w związku z brakiem widzialności tej części lotniska ze stanowiska służby AFIS w budynku Wieży. Za kołowanie - w wymienionych obszarach - odpowiada dowódca statku powietrznego.

Procedury i ograniczenia lokalne.

Procedura lądowania.

  1. Obowiązuje manewr z prostej i kręgu nadlotniskowego z odchyleniem na północ, którego wysokość ustala się na 1823ft AMSL, co odpowiada 556m AMSL ( 450m/1476ft AGL) (o ile warunki zadania i meteorologiczne dopuszczają w/w wysokość). Jednak w przypadku wykonywania lądowań na próg RWY 15 na lotnisku Chopina, ograniczenie pułapu lotów w rejonie ATZ lotniska Warszawa-Babice wynosi 1500 ft AMSL, co odpowiada wysokości 457 m AMSL (351m/1151 ft AGL). Za zgodą AFIS Warszawa - Babice dopuszcza się wykonywanie lotów z kręgiem południowym na wysokości 1168 ft AMSL (820 ft AGL). Zabrania się wykonywania kręgu południowego podczas lądowania na RWY 15 na EPWA.
  2. Minimalne warunki lotów lotniska Warszawa - Babice.

Minimalne warunki podejścia dla wszystkich rodzajów statków powietrznych korzystających z lotniska Warszawa-Babice przedstawia poniższa tabela.

Rodzaj SP Dzień Noc
  Podstawa chmur (m) Widzialność (km) Podstawa chmur (m) Widzialność (km)
Samoloty 200 2 500 5
Śmigłowce 150 1,5 300 3
Motoszybowce 200 2 500 5
Szybowce 400 3 500 5
Balony 400 3 500 5

Procedura odlotu od lotniska.

  1. Starty z lotniska Warszawa - Babice, mogą odbywać się z kursem 102 GEO (099o MAG) lub 282 GEO (279o MAG) - w zależności od kierunku wiatru.
  2. Odejście z kręgu nadlotniskowego do stref i na trasy zezwala się wykonywać z 1 i 2 zakrętu kręgu nadlotniskowego, zgodnie ze wskazówkami AFIS Babice. Wysokość kręgu 1823 ft AMSL (556 m AMSL) to jest (450 m/ 1476 ft AGL).

Wykonywanie lotów nocnych.

  1. Loty nocne mogą być wykonywane przy włączonych krawędziowych światłach GDS.
  2. Wysokość wykonywania pierwszego i czwartego zakrętu w lotach nocnych nie może być mniejsza jak 1300 ft AMSL ( 951 ft AGL).
  3. Loty nocne (szkolne, doskonalące) można wykonywać na lotnisku Warszawa - Babice tylko w godzinach pracy lotniska.
  4. Loty statków powietrznych w nocy po godzinach pracy lotniska Warszawa Babice są ograniczone do startów i lądowań związanych z przylotami i odlotami do/z lotniska po uprzednim uzgodnieniu z Zarządzającym Lotniskiem.
  5. Ograniczenie lotów w nocy nie dotyczy lotów sanitarnych, ratowniczych, lotnictwa służb porządku publicznego i lotnictwa wojskowego wykonujących zadania statutowe.

Procedury ograniczenia hałasu.

Uwaga! Wszystkie doloty i odloty z lotniska Warszawa - Babice odbywają się po stycznej do kręgu północnego na wysokości nie niższej niż wysokość kręgu, którą podaje służba AFIS z ominięciem obszarów zabudowanych.

Przy wykorzystaniu RWY 10.

  1. Start i wznoszenie do wysokości 1300 ft AMSL (951 ft AGL) do skrzyżowania ul. Powązkowskiej z ul. Armii Krajowej; zakręt w lewo na kurs 045o MAG na wysokości 1823 ft i lot do rzeki Wisły.
  2. Przed dolotem do rzeki zakręt w lewo na kurs 305o MAG. Lot po zachodnim skraju rzeki Wisły do północno-zachodniego skraju Huty "Arcelor Mittal Warszawa". Nad mostem Marii Skłodowskiej-Curie (Północnym) zgłosić pozycje „ z  wiatrem”
  3. Zakręt w lewo na kurs 235o MAG i lot po zachodnim skraju huty do czwartego zakrętu na kurs magnetyczny lądowania. Czwarty zakręt na wysokości nie mniejszej niż 1500 ft AMSL (1151 ft AGL)

Przy wykorzystaniu RWY 28.

  1. Start i wznoszenie do wysokości nie wyżej niż 1500 ft (1151 ft AGL). Zakręt w prawo na kurs 055o MAG i lot po zachodnim skraju Huty „ Arcelor Mittal Warszawa” na wysokości 1823 ft AMSL (1476 ft AGL) do rzeki Wisły.
  2. Przed dolotem do rzeki Wisły zakręt w prawo na kurs 125o MAG. Lot po zachodnim skraju Wisły do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej.
  3. Zakręt w prawo na kurs 225o MAG i lot do czwartego zakrętu na kurs magnetyczny lądowania. Czwarty zakręt wykonać na wysokości 1300 ft AMSL (951 ft AGL).

Procedury nawiązywania łączności radiowej.

1. Dolot do lotniska:

  • Łączność radiowa, zawierająca meldunek, powinna zostać nawiązana najpóźniej na granicy rejonu lotów (ATZ) lotniska Warszawa - Babice.
  • Meldunek ten musi zawierać następujące informacje:
  1. Aktualna pozycja statku powietrznego;
  2. Wysokość lotu;
  3. Typ statku powietrznego;
  4. Trasa i kierunek podejścia do kręgu lotniska;
  5. Dodatkowe informacje na żądanie służby AFIS lotniska Warszawa - Babice.

2. Start z lotniska:

  • Łączność radiowa powinna zostać nawiązana najpóźniej przed zamiarem rozpoczęcia kołowania (samoloty), uruchomienia silników (śmigłowce).
  • Pilot musi przekazać następujące informacje:
  1. Aktualną pozycję statku powietrznego na polu manewrowym;
  2. Typ statku powietrznego;
  3. Rodzaj lotu;
  4. Trasę i kierunek odejścia od lotniska

Nasze usługi

Skorzystaj z naszych uslug i zaplanuj swój pobyt

Newsletter
Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij